The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 1 augusti 2010

Minisemester

Nu är jag tillbaks efter en minisemester med mina döttrar. Vi åkte till Malmköping där mina föräldrar bor.
Den här helgen var det den traditionella Malmamarken, som är en marknad med Tivoli och uppträden av olika artister. Förra året var det ju Kevin Borg, som jag berättat om tidigare i min blogg. Denna gången var det flickidolen Darin.
Vi stod längst fram som vanligt, för det ville döttrarna. Ebba och Julia hade röda rosor som de skulle ge honom. Julia lyckades med det denna gången men han tog inte Ebbas. Så Ebba gav istället sin ros till vakten som förra året burit upp henne på scenen till Kevin. Han blev glad.




På lördagen var det Tivolit som lockade. Barnens Kusiner var också på besök, de hade inte setts på 1½ år.



Tur med vädret hade vi. Det regnade hela vägen upp men väl där sken solen.
På hemvägen hämtade jag upp Malin i Värnamo som ska jobba hos mig nu i 14 dagar och följa med till det Danska Championatet och hjälpa mig där.
Här kommer en bild på mina föräldrars söta katt som är en Ragdoll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar