The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 31 augusti 2010

Nu har deltagarlistan till Strömsholm kommit upp. Och nu blir jag så himla nervös igen. Fina hingstar som ska vara med, bl.a. den som blev Champion i Danmark, och han sa innan att han absolut inte skulle dit! Endast 2 st i min klass, men den andra är en stor häst på över 1.70, men jag har bara sett den på bild.
Jag får ÅNGEST! Åka så långt, och så känns det svårt igen. Nu ska här tränas på att springa iallafall.
Och så vet man inte hur man ska vara klädd heller. I Danmark skulle man ha kläder som liknade den spanska dräkten- Traje Corto- även om den inte var "äkta". Man skulle absolut inte ha vita byxor (som ju många från Sverige hade). Och i Stockholm säger de att man ska ha "äkta Traje Corto", annars VITA byxor. Nu hoppas jag att det inte är avgörande för hur domaren dömer hästen.
Domaren ja, jag känner inte till honom men har luskat lite och han verkar tycka om den typen av häst som Albatros är iallafall. jag har sett bilder på de han dömt. Jag hoppas han talar engelska, så att all kan ha en chans att förstå honom och att vi inte behöver tolk vid frågestunden vid middagen, det är ju trevligare så.
Nåväl. Albatros gick riktigt bra idag iallafall. Trimmade lite mer idag, och han var hög och lätt i rörelserna. Jag ska rida och springträna imorgon.
Elegido fick igår en härlig utetur tillsammans med DD och idag blev det hage och vila.
jag har tvättat lite till i stallet och fått hjälp att måla.

1 kommentar:

  1. Gå efter guld i din klasse, hvad derefter fölger er "bonus" husk på at han er bare 6 år, han har tiden for sig. Lykke til fra en som er op imod 45 stor pudlar, den vej bliver lang.

    SvaraRadera