The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 22 augusti 2010

Tänkte först ta sovmorgon, men ångrade mig och gick upp 7. Red Albatros 20 minuter och han känns fin.
Elegido fick gå med kandar idag, han går riktigt bra på det.
Sedan blev det städning av Annexet som gällde. För imorgon flyttar Eleonor in som äger min förstfödda uppfödning av halvblodshästar. DD= Drusillas Delight. Hon är nu 16 år, det ska bli härligt att återse henne, efter så många år. Eleonor är Diplomerad ridinstruktör, och vi ska hitta en lösning för henne med jobb och med att hjälpa oss och få hjälp med sin häst. Det blir nog kanon bra.
Red sedan Albatros en liten stund på kvällen igen. Han verkar glatt överraskad av de korta ridpassen vi gör.
ha en trevlig söndagskväll:)

4 kommentarer:

  1. Hej. Drucilla, det känner jag igen, vann inte Lars SM i fälttävlan med henne? Var det då alltså DD`s mor? Eller har jag snurrat till det nu? Förrsten varför tar du inte valpar efter Ida och Kiwi också? De är väl också fina hundar? Och Dolly, trivs hon i nya familjen? MVH

    SvaraRadera
  2. Hej. Helt rätt. Drusilla kan jag skriva mycket om, jag kanske ska presentera henne i min blogg en dag. Fantastisk häst som tyvärr inte finns med oss längre, snyft! DD är Drusillas första avkomma.

    SvaraRadera
  3. Oj glömde svara på nästa fråga. Kiwi har vi försökt ta valpar på 3 gånger utan resultat, så nu haar vi gett upp. Vi ska kolla knän o ögon på Ida och om allt är OK ska hon paras, troligen i höst i såfall:)

    SvaraRadera
  4. Ja det hade verkligen varit roligt att få veta mer om Ducilla, tråkigt att höra att hon inte är med er längre.

    SvaraRadera