The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 26 augusti 2010


Så kom äntligen DD!. Transporten blev ett dygn försenat, (alltså de hämtade henne 1 dygn senare). Hon ser fin ut den 16 åriga damen. Känns härligt att hon är här. Hon fann sig väl tillrätta direkt, inget stress alls. FIIIN!!!!
Igår var det storm här. men jag red ute i alla fall, och t.om. Elegido var lugn o fin.
Idag blev dagen lite upphackad, så jag hann bara rida Albatros. Det blev en härlig skritt runda i skogen. Han var pigg och alert.
Jag kämpar på med min stalltvätt och målning. Nu är det bara 3 boxar kvar att tvätta iallafall. men nu börjar det ömma i ryggen tycker jag.
Eleonor som äger DD har haft ridlektioner för mina döttrar. De tycker hon är jättebra. Och jag tycker det är bra, för jag har inte riktigt tid.


Har fått en gulligt mail av de som numer äger Dolly. Dom älskar henne och jag är så glad för det.

2 kommentarer:

  1. Roligt att höra att Dolly trivs och de med henne.
    Hon ser väldigt speciell ut, som en elegant fast lite grånad dam som blivit lite till åren. Jag vet ju inte hur gammal hon är men det är ju imponerande att en gammal(?) hund kan göra en lyckad flytt och trivas i en ny familj.
    Hoppas hon inte tar illa vid sig vid att bli gammal grånad, hon får ta fasta på "elegant" i såfall:) Trevlig helg/K

    SvaraRadera
  2. Dolly har den färgen , den kallas blue merle, på svenska "blå". Hon har sett ut sådan sen hon var valp, hon har även ett blått öga. och visst är det härligt att de kan anpassa sig till en ny familj efter så många år (8)

    SvaraRadera