The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 6 augusti 2010

La Gloria, en vacker hund



Oj Oj Oj , jag har fått bilder på La Gloria, helsyster till Donna. Jag är mer än nöjd, med avelsarbetet. Kolla in bilderna på denna fantastiska tik. Vilka bakbens vinklar! Jag är glad den har fått komma till en seriös uppfödare. Lycka till Britt! Hon har vunnit BIR på alla sina starter och även varit BIS och BIS placerad.
Idag har varit en snurrig dag.' Hovslagaren skulle komma 8:00, 8:30 får jag sms att han är på gång, sen får jag sms att han sovit dåligt och kommer när han känner sig fräch, C:A 11 sa han. Och nu är klockan 18.40 och han varken svarar på sms eller telefonsamtal. Så nu har jag ordnat en reservplan. Den bästa hovslagaren jag känner ska "kanske" komma idag (kväll) eller söndag. man blir ju frusterad. En , eller möjligen 2 ggr per år, är det Spanskt Championat, och jag planerar noggrant, och beställer hovslagare regelbundet, 5 veckor i förväg. Vad är det för fel med dom, alla är likadana.
Jag hann rida Albatros, innan åsk och regnovädret. Sedan kom Malins ( hon som skulle jobba här över Championatet) mamma och hämtade Malin, för hon hade fått tid för operation av ett knä redan på måndag, och det kan man ju inte tacka nej till, Lycka till Malin.
och sedan har vi haft besök av ägaren till min förstuppfödda halvblodshäst här. Hon vill trolien flytta hit och bo med DD ( Drusillas Delight) och hjälpa oss i stallet. Hon är Diplomerad ridinstruktör, och ska även jobba som det. Lovande!
Eftr att hon åkt hem så åkte jag till betet där maestro och Pepper går. De hade magrat av en del så vi ska ta hem dem imorgon.
Nu ska jag ut och tvätta Julias ponny för hon ska tävla i morgon. Hon har inte ännu rätta snitsen för att få ponnyn ren. maken har just åkt till Bosjökloster för att fiska med yngsta dottern. Vi åt middag för säkerhets skull innan, jag tror inte de får ngn fisk nämligen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar