The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 7 augusti 2010

Ponnytävling


Idag gick vi upp lite extra tidigt, för dottern Julia skulle tävla. Det var hemmaklubben som hade tävlingar.
Och det gick galant. Felfritt i grund och omhoppning, som resulterade i en 5:e plats. Det var Julias första placering så hon blev mycket glad.

Sedan åkte vi hem och då var minsta dottern Ebba ridsugen. Hon har fått hem en ponny på prov. Hon red den på ett mini ridläger på Bornholm för en månad sedan. Det är visserligen en C ponny men den är riktigt snäll.



Efter det var det dags att hämta hem Maestro och SGT. Pepper som inte hade ngt bete kvar hos dem vi släppt dem. De var snälla att lasta, gick på nästan direkt. Tror de var glada att komma därifrån, för det var bombanfall av flugor och bromsar där. Nu går de lugnt och betar här hemma istället.

2 kommentarer:

  1. Grattis till Julia som lyckades så bra i tävlingen! Vad är det för häst hon har, är det också en C-ponny? Roligt att föräldrarnas häst/djurintresse har smittat till barnen (tänker även på kaninerna). Rider även era två äldsta barn? Sen måste jag fråga nåt helt annat, hur går det att ha två hingstar på samma gård, Elegido och Albatros, råder det inte väldig konkurrans dem emellan? Kan du inte vid något tillfälle beskriva deras lynne och egenskaper. MVH K

    SvaraRadera
  2. Hejsan Kristina.
    Julias ponny är en B ponny, en fantastiskt trevlig ponny som gått både hoppning ,fälttävlan och dressyr.
    Visst är det konkurrens mellan hingstarna. De kan stå i samma stall men inte bredvid varandra för vi har galler mellan boxarna. Det hade säkert gått att få dem att stå intill varandra, men jag anser att de behöver lugn och ro i stallet så därför bryr jag mig inte om att försöka.

    SvaraRadera