The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 20 augusti 2010

Det har varit fullt upp denna vecka. Skolor, läxor mm. Och maken bortrest. jag har skrittat Albatros, och han har blivit mindre öm. Idag åkte jag till Kiropraktorn. Och mycket riktigt hade han en låsning i ryggen sedan han rullade fast i boxen. Oj, vad en bra kiropraktor är Guld värd. Tänk vad många som aldrig tar sin häst till en kiropraktor. Många problem kan lösas hos en sådan , om det är en duktig sådan. Och det här är ett Proffs. Han heter Lars Eric Jeppson. En fantastisk människa med en fantastisk känsla för djur. Bra att jag kom så tidigt efter låsningen, så nu ska han bli bra till Championatet i Strömsholm. Jag ska nu rida han som en 3 åring, Alltså inga krav bara lättsam ridning med mycket halvhalter och avsaktningar och igångsättningar, så han börjar aktivera sig bak igen. 2 ggr om dagen 15- 20 minuter är det som gäller. Så jag har nog att göra framöver:)
Nu har Elegidos sto åkt hem efter att ha blivit behandlad med Hippotrim och återigen betäckts. Så nu håller vi tummarna. Hon har aldrig haft föl förut, så man vet ju inte hur och om hon kan bli dräktig. Elegido är ju definivt fertil i alla fall.
Så nu har jag satt igång honom också, det har verkligen inte blivit mycket ridning på honom under sommaren. Men nu ska jag ju, tillsammans med 2 väninnor rida uppvisning i Bosjökloser sista helgen i Augusti. imorgon kommer de hit för att vi ska träna tillsammans, och dessutom fika lite Så jag får väl baka en kaka ikväll.. Vi har haft
"torreväder" 2 dagar nu , så igår bar jag bort alla hinder från banan, typ 20 bommar o 15 stöd. Pust, det tar sin lilla tid. Sedan harvade jag banan och den blev riktigt fin.
Idag var polisen här för att jaga en inbrottstjuv som stuckit till skogs. Fy tusan, man blir lite nervös. tur vi har "vakthundar".
Nu får jag nog snart gå och lägga mig om jag ska orka upp tidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar