The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 8 augusti 2010

Skönt Regn!

DONNA
Idag har det "äntligen " regnat. Jag hoppas inte det är början på ett oändligt regnande bara. Men detta var behövligt. Red Albatros i ridhuset idag och satte på musiken på hög volym. Och han gick som en peng. Jag tror han gillar musik faktiskt, det är också härligt att rida till musik tycker jag.
Maken åkte till Jägersro galoppDerby med flickorna så det blir en lugn eftermiddag hemma, jag ska fortsätta på berget med strykning som inte blev klart förra veckan.
Vi har varit modiga och låtit vår äldsta dotter , nyligen 16 år, åka med kompisar till den stora staden Stockholm i 4 dagar. Lite nervöst, men det fixar hon säkert!
Här kommer några bilder på Donna




3 kommentarer:

  1. Kräver denna hundras mycket pälsvård? De ser ju helt underbara ut men hur håller man pälsen så fluffig? Jag gillar Donnas färg, är hon inte rätt ljus jämfört med sin syster Gloria? Jag begriper mig inte på benvinklar och sånt exteriört men är inte Donna mist lika fin som syrran?

    SvaraRadera
  2. Den här rasen kräver inte så mycket pälsvård, när de väl fått sin vuxenpäls. Valppälsen kan vara jobbig vid 8-12 månaders ålder ungefär. Då krävs daglig borstning men sedan räcker det med 1 ggr i veckan. Fast jag slarvar ibland, det kan gå 2-3 veckor emellan borstningarna ibland. Donna är ljusare än Gloria, hon blir nog som sin mor i pälsen. Donna har minst lika bra ben och vinklar som Gloria. Även San Ramon som är bror har riktigt bra vinklar, de andra har jag inte sett nu men jag hoppas de ser bra ut också.

    SvaraRadera
  3. Tack för svaren på alla mina frågor. Jag är nog den nyfiknaste läsaren:)
    OK, det behövdes regn men nu hoppas iallafall jag på sol och värme igen. Sol på dagarna och regn på natten kan man väl önska. Ha en trevlig kväll/K

    SvaraRadera