The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 18 augusti 2010

Så , nu är vardagen här och man måste stiga upp kl 6, för att få alla barn färdiga till skolan. Igår åkte dessutom maken till Tyskland som coach på tävling, så jag är helt själv med morgongöromålen, fodring och rastning av hundar och utfodring av barm´n och skjutsning till olika tåg osv.
Sen har man ju tid att börja i tid med hästarna, när barnen inte är hemma. Fick dock besök idag så jag blev försinkad ändå.
Albatros fick sig en 45 min skritt tur i kuperad mark, tog kandaret på och det fungerar fint.Han är inte alls stel i skritt, men i trav. Har nu fått en tid hos en av Sveriges bästa kiropraktor, som är en god vän till oss. jag ska dit på fredag.
Städning av stallet stod på schemat, hann en del, men hann inte börja tvätta som jag planerat. Sen droppade flickorna in en efter en och sedan skulle de rida sina ponnyer, och vips så var klockan 17.30. Ska köra en kompis t tåget 18.15, sedan handla lite i Stockamöllan- hem och laga mat, för att sedan hämta sista dottern kl 19.30. Hovslagaren är på väg för att komma och sko Elegido, han tappade en sko i förrgår.

2 kommentarer:

  1. oj vilken dag! Jag är imponerad över hur du får ihop allting. Har du gjort nåt stresstålighetstest nångång? Du skulle fått högsta poäng och klarat testet till flygledare galant:)
    Sen får jag ju beklaga domarnas brist på smak då det gäller skönhet och elegans. Klart att Albatros skulle haft en championutmärkelse.MVH K

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev mycket idag. Hovslagaren kom i tid, och hade familjen med barn med . Så jag bjöd dom på middag efter skoningen. Man hinner inte känna efter ,att man är gammal iallafall Hi Hi

    SvaraRadera