The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 21 augusti 2010

Härlig sensommardag!

Fantastiskt väder har vi haft idag, sol och c:a 25 grader varmt:)
Började dagen tidigt idag. Började med fodring och lite mockning, för att därefter gå in o äta frukost och utfodra hundarna. Bakade en mumsig morotskaka eftersom jag skulle få besök . Kl 9 satt jag på Albatros. Tänk vad fantastiskt, jag åkte till Kiropraktorn med en halt häst, och åkte hem med en frisk ohalt häst:) Han kändes jättefin att rida, jag red i 20 minuter. Ska ta en till runda på kvällen.
Sedan longerade jag Elegido lite, innan väninnorna skulle komma, vi skulle träna idag var det bestämt.
De kom kl. 12 och vi hade en härlig eftermiddag med ridning , fika och så tittade vi på alla mina hästar. Penny Lane ser verkligen trevlig ut. Hon blir en långbent vacker häst med lång hals, och ett otroligt vackert huvud.
Efter det ville mina yngsta flickor åka och sova över hos varsin kompis, så det var bara att sätta sig i bilen och köra en runda.
Den här veckan är det ju Malmöfestivalen, och då är det svårt att hålla äldsta dottern hemma, iallafall på helgen.
Har nu planterat alla mina växter som jag fick i present på födelsedagen. Det är så kul när det blir fint i rabatten. Rosor är min passion, fast alla är inte helt lätta, tycker jag får ohyra och rost på en del. Hade en favoritros som heter Paul Mc Cartney, den får jättestora rosa blommor med en fantastisk doft, dom frös tyvärr ihjäl i vintras, och de är jättesvåra att få tag på.
Nu på kvällen är vädret inte riktigt lika bra, det har duggat lite. Ska iallafall ta ut Albatros lite sedan.
Ha en trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar