The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 5 augusti 2010

Foto-dag


Igår var som sagt foto dax. Det innebär att först rensa ridbanan från alla hinder.
jag tog in både Vara med föl och Malaga. Bilderna ser ni här nere.
På kvällen tömkörde jag Elegido. han var pigg och glad.
En tjej som vill jobba hos oss kom på besök, och idag kommer en till.
En av mammorna till dessa två avkommor här under , ska säljas. Den ena dräktig den andra är inte betäckt iår.

Penny Lane e: Okeanos 1097, u: Vara Denna lovande fölunge är till salu
till någon med tävlingsambitioner







Malaga e: Albatros Z u: Ostentosa XV. Denna kombination har jag nu gjort igen
och det fölet föds nästa år och det fölet ska säljas. Mamman kan även säljas nu, dräktig.






2 kommentarer:

  1. Vad roligt att se bilderna på Penny, fin är hon ju. Sen den gråa skönheten, vad har ni för planer för Malaga, behålla eller sälja?

    SvaraRadera
  2. Malaga, som hon heter ska vi behålla som avelssto, planerna är att rida in henne i
    tidigt på våren-2011, och betäcka henne senare på våren. Kanske visa henne på Championat 2011. och sedan som 4 åring endast rida henne så hon blir riktigt grundriden.

    SvaraRadera