The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 28 september 2010


Det här är DONNA

Igår hade jag bra flyt. Behövde inte mocka alls, för Lars var i mockartagen. Red båda hingstarna.
har fått lite kommentarer ( positiva) om att jag har börjat klippa Tana. Så jag bestämde mig för att klippa ner henne helt. Hu! Så sagt och gjort. Det gjorde jag. De andra hundarna tittade konstigt på henne. Barnen skrattade och tyckte hon såg hemsk ut ( jag håller med) Hon fick ett bad också, så bara för det tror hon man får ligga i fåtöljen:). Jag hade inte tänkt lägga ut något kort på henne , men Jana ville se, så nedan följer några kort. Skratta inte för mycket bara:) ( En nedklippt hund kan man inte dölja något på. Och man kan väl kontatera att Tana ser tämligen bra bygd ut:) )



7 kommentarer:

  1. Ja, det blev verkligen kort. Förstår att barnen skrattade. Tycker nog hon är finare med päls, men söt ändå:) Får ta mig en funderare kring Eclipse eventuella klippning.

    Jana

    SvaraRadera
  2. Håller med, Med päls är bättre. Detta var en nödlösning, och det kan vara skönt för henne att slippa en massa borstande i vinter, och sedan ska hon paras och då har pälsen snart växt ut. Om ett par månader kommer hon se bättre ut, Alla som tyckt att hon är stor, kan ju komma och titta på henne nu. Hon är inte stor! Tycker inte du ska klippa Eclipse. Du ska väl ställa ut honom mer?

    SvaraRadera
  3. Bry dig inte om vad alla tycker om din nya frilla. Du e´alltid bäst!
    Puss från din Mille

    SvaraRadera
  4. Jag tycker hon blev jättesöt jag! :)
    Shakiro håller jag ju nedklippt för att hans päls är så hemsk (som svinto och har alltid varit sån) och för att han hatar pälsvård samt inte ska ställas ut.

    Qvittra (som har enkel päls) kommer jag nog aldrig klippa ner för visst är de väl finare med päls tycker jag med.

    Qvittra tyckte nog Shakiro såg väldigt konstig ut första gången jag klippte ner honom för jösses som hon snusade på honom. Eller så blev hon avundsjuk ;)

    SvaraRadera
  5. Ja, Lisa, en hund med svinto-päls är nog inte lätt att borsta:) tana har normalt en lättskött päls, men nu efter 2 valpningar hade den tappat gnistan lite och jag tror det blir bra när den växer ut igen. Får völ dessvärre ha täcke på henne om det blir för kallt ute i vinter.

    SvaraRadera
  6. Åh min lilla Mamma! Du e bäst även utan päls!
    Nospussar från din lille Razz

    SvaraRadera
  7. Hahahahaaa Donna har lika smutsiga ben som brorsan Razz :-))

    SvaraRadera