The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 25 september 2010

Jäktig vecka!

Oj, vad jag har haft mycket att göra den här veckan. det är mest barnen på eftermiddagar som tar tid. Lars har inte varit hemma någonting, pga banbyggnad i Tågarp fälttävlan, som har tävlingar denna helg. Det har blivit mycket körningar hit och dit på aktiviteter osv.
Idag mätte jag Maestro och Malaga innan dom gick ut i hagen. Maestro som ju är bara en
1 åring, mätte 1.51 cm i mankhöjd redan. Så det blir nog en stor ståtlig herre när han växt klart. Malaga som är 2 år, mätte 1.53 cm så hon lär väl bli uppåt 1.60 i allafall. Jag har inte mätt mina unghästar förut, så jag har inte så mycket att jämföra med. Men Maestro har växt sedan han släpptes på bete för då var han 1.34 cm.
Albatros har fått vila och bara vara häst i hage, hela veckan. Det har varit mycket för honom innan strömsholm, så det behövs lite vila.
Sedan ska vi förbereda oss för kursen med Miguel som är 8 ,9 och 10 oktober.
Lilla kattungen mår bra och har börjat öppna ögonen.
Idag ska jag göra pälsvård på Tana för det har jag inte hunnit på länge tyvärr. Och sedan blir det bokföring för det ligger efter nu tyvärr.
jag håller på att leta lämplig hane till Tanas nästa kull. Imorgon ska jag titta på en och den 3:e oktober ska jag titta på en annan. Spännande.
Ha det bra gott folk,

2 kommentarer:

  1. Vi väntar med spänning på att få se vad det blir för snygg kille till Tana!

    SvaraRadera
  2. ja du det förstår jag att ni är nyfikna på. det är inte lätt ska jag säga, tids nog ska jag nog ha bestämt mig.

    SvaraRadera