The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 21 september 2010


Så var helgen i Strömsholm avklarad. Det var lååång resa, knappt 9 timmar tog det med ett par korta raster. Jag tror inte jag gör om detta någon gång.
Albatros reste dock jättebra. resultatet blev att han åter igen tog GULD i sin klass. och sedan hade han 3:e bästa totalpoängen av alla hingstar från 4 år och uppåt. Fick 9 på skritten igen:) fick även 9 på sin rygg och det är ju bra att ha en nästintill perfekt rygg.
Tyvärr tog han inte någon titel denna gången heller. Ridprovet gick inte bra. Han gjorde vad han skulle, men var otroligt seg. när jag kom till boxen med honom så ställde han sig och kissa direkt, det kan ju ha varit orsaken, för hur lätt är det att springa när man är kissnödig !




Det var hundutställning i Ballerup- Danmark samma helg och Mille var där. Han tog BIR, CACIB, Köpenhamnsvinnartitel och Dansk Champion och Internationell Champion. GRATTIS Linn och Roffe! I finalringen kom han ovanligt lång, han blev uttagen till de 7 bästa, men hamnade precis utanför placering. Bra Jobbat!
En annan överraskning för er läsare är att våran katt Bella är (eller var) dräktig. När jag åkte till Strömsholm, ringde näst yngsta dottern ett antal ggr, och tyckte Belle betedde sig konstigt. De vaktade henne hela dagen och på kvällen började hon föda- mitt i IDOL. Jag kan säga att det var lite frustrerande att sitta 55 mil därifrån. Jag trodde inte den skulle komma nu för hon var knappt tjock. Ingen där hemma kunde något om födslar, så det var mycket telefonkontakt. Men det blev bara en unge, men oj så söt. bella är ju en Main Coon och vi hade helst parat henne med en renrasig. Men det är inte lätt att hitta en. Jag hade en på gång, men de ville inte låta sin katt para en hona som inte var enbart innekatt. Så nu har hon fått unge med en söt , lite långhårig hane. På bilderna är den 4 dgr.



3 kommentarer:

  1. Varför ville de inte para om honan fick vara ute? Logiken haltar för mig...

    SvaraRadera
  2. Jan AnnBritt. Det är ju inte klokt egentligen. Det beror på att då kan ju min hona träffat andra katter och blivit smittad av någonting. Det borde ju vara samma sak för hundar och hästar då. Jag gav upp vid det svaret, får se om jag vill ta tag i det igen.

    SvaraRadera
  3. Tja, då kanske vi ska hålla våra hästar inne några månader innan betäckningsäsong. Helt galet!
    Man kan inte både ha hängslen och livrem i alla lägen.
    Finns det inte fler bra hankatter i hennes ras?

    SvaraRadera