The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 3 september 2010

Blev lite körigt på morgonen idag, eftersom Lars åkte till Holland med sina Danska adepter igår.
Albatros fick 1 timmes uteritt i alla gångarter. han är helt underbar att rida ut med , pigg men snäll, och en härlig "power" i sitt steg.
Elegido fick vila idag ( trimmade igår).
Sen tog jag tag i målarpenseln. och fick en hel del gjort. Så nu börjar det bli riktigt fint i stallet. Tänk om man hade lagt ner lika mycket tid till att städa och pyssla inne i huset, oj vad fint man hade haft då.
jag fick lämna ett tråkigt besked till dottern Julia idag, för när jag kom ut i stallet på morgonen hade hennes kanin dött. Ingen aning om varför. Hon blev förstås ledsen, men inte hysteriskt. Hon sa sedan att hon ville dela kanin med systrarna. Och det var ju en bra lösning- jag som trodde att hon genast skulle åka och köpa en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar