The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 5 september 2010

Härligt väder idag, solen värmde riktigt skönt.
På förmiddagen hade jag bestämt med My som har en Gos, att vi skulle gå en promenad med hundarna. Donna behöver träffa lite andra hundar. Vi gick en härlig promenad i knappt 2 timmar. Donna och Alba hade jättekul, och badade i lerpölar, så det lär nog bli ett bad innan Sofiero-utställningen nästa helg.
Pållarna fick vila helt idag och bara njuta av vädret i hagen. Så jag kunde tvätta den sista boxen Pust!
Sedan blev det målning igen, ända tills den vita färgen tog slut, så jag får köpa en burk till imorgon. Stallets färger är vitt och ljusgult. Det är riktigt fräscht må ni tro.
Julia var baksugen och gjorde själv en smulpaj med päron. Ebba fick också lust att baka så henne fick jag hjälpa att göra en kladd kaka. Så det blev mycket efterrätt ikväll.
Här nedanför är en bild efter Ebbas ridpass, Eleonor hade lektion. Ida satt med hela lektionen så hon fick vara med på bild. Hon är totalt orädd för hästar!

2 kommentarer:

  1. Hej. Har förstått att du är sugen på att "emigrera" till Spanien. Men själv tycker jag att det är helt underbar tid nu. Varmt, men lagom varmt och sol. Hög och frisk luft. Inte så mycket störande flugor och andra jobbiga insekter. Nu är det perfekt. Men ok vintern då kan man kanske befinna sig 1-2mån i Spanien. Tack för en intressant blogg med många fina djur, naturbilder. MVH Kristina

    SvaraRadera
  2. ja , dessa tankar har jag haft länge, det är inte bara vädret. jag älskar maten, naturen och språket. Försöker lära mig Spanska på gamla dár .
    Hösten här hemma är fin när det är som nu, det håller jag med om.

    SvaraRadera