The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 8 september 2010

Det blev bättre väder idag, fast blåsigt. Tömkörde Albatros idag, först gick jag ute på stubben med honom. Jägarna har satt ut en ny jaktbod på fältet nu när Hjortjakten börjat, och så har dom då börjat fodra de stackars djuren 20 meter från jakt tornet. Hur slö får man vara som jägare.
Sedan fortsatte jag tömkörningen på ridbanan. Jobbade bra.
Elegido blev riden, vi tränade byten.
Målat lite i stallet, igen.
Nu är jag på väg med de 2 yngsta till dansen som börjar idag. Jag har faktiskt varit lite sugen på att börja,jag med. Dom har dans för oss lite "äldre". Jag behöver röra på mig ( som om ja inte gör det redan) fast jag menar då lite mer gymnastiskt ,för jag är riktigt stel kroppen.
Efter det ska jag till Höörs brukshundsklubb, för inskrivning i unghundskursen spom jag kommit med i.
Så barnen får göra sina läxor själva idag, för Lars börjar sina lektioner i Billinge ikväll.
Hoppas jag hinner hem till IDOL.

2 kommentarer:

  1. Hej Annica

    Glöm nu inte att ta med Donna på unghundskursen
    för det är väl inte bara du som är anmäld ...?
    Vi ses på söndag!
    Ps Mille drog iväg efter en kanin i dag - kom dock strax tillbaka till en argsint matte. Inte blev det bättre av att han hade kodynga upp till hasorna.

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, du är rolig Linn. Faktiskt skulle jag åka utan Donna idag.
    Måste däremot komma ihåg att tvätta Donn innan söndag. Har dock ett superchampo för denna typen av pälsar.

    SvaraRadera