The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 12 september 2010

Kantareller och hundutställning!



Först ska jag berätta , för det glömde jag häromdagen. Jag var i hästhagen och hittade en hel hög med kantareller, närmare bestämt 1, 234KG! Vilken lyx
MUMS!
Igpr tävlade Mille rallylydnad, och han blev godkänd. Grattis Linn
Och Idag var det ju Sofieroutställningen.
Donna tyckte det var roligt, och hon blev glad att träffa halvbrorsan Mille som också skulle ställas ut.
Donna skötte sig utmärkt och blev Bästa valp ( inte så svårt, för hon var den enda. Men hon fick mycket bra kritik.
Mille fick dubbelt så stor konkurrens, det var en hane, en dansk som är DK Champion och ville ha ett svenskt cert. Cadell de campdura som han hette fick certet och Mille fick CACIB och blev BIR. Grattis Linn!

Härlig trav



Se så fint jag kan stå!

Tjusiga Mille

2 kommentarer:

  1. Grattis syrran Donna till dagens titel BIR-Valp :-)
    Och Grattis till brorsan Mille som blev BIR!
    Vilka snygga syskon jag har!!!
    Vilket bra jobb Mamma Tana å kennelmatte Annica gjort!
    Nospussar från Razz

    SvaraRadera
  2. Hej Annica,
    så trevligt det var att träffas igen och att få se/träffa härliga Donna igen. Förstår att domaren gillade henne!
    Mille är glad över att vara hemma nu och som vanligt skötte han sig så fint hela dagen!
    Hemma sent och trötta nu!
    Ps jösses så mycket svamp ds!

    SvaraRadera