The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 15 september 2010

Nu börjar det närma sig- resan till strömsholm. Jag sticker på fredag morgon, och har sällskap av Brentinas ägare.
åkte till Billinge ridhus idag. Tänkte ju inte på att det kunde stå hinder framme, för det gjorde det, eftersom det var hoppträning i går kväll, och skulle vara ikväll igen. Så jag kunde glömma att träna snett igenom och ridning uppför medellinjen. men albatros gick riktigt bra, så det känns ju fint nu så här i sluttampen. jag är inte nervös än, det kan kanske bero på att jag inte längre tror jag kan knipa Championtiteln, har ju blivit snuvad på den nu 2 ggr i rad, lite uppgiven blir man allt. Så det är nog därför jag inte hetsar upp mig så mycket denna gång. Om det är en fördel eller nackdel, återstår att se.
Det blir en dryg resa, det är dåliga vägar när man svänger av från motorvägen. Strömsholm ligger ju i världens ände känns det som. kan inte fatta att ridsportSverige har sitt högsäte där. Det är fint när man väl kommer dit, men det är på totalt fel plats i landet.
Trodde jag skulle hunnit packa idag, för imorgon blir det ont om tid. men jag åkte och handlade på e.m och sedan skulle lars kört julia till hoppträningen i Billinge ( som han skulle ha), men tågen från kastrup var förståss försenade, så jag fick köra dit henne mittemellan matlagning, utfodring av hundar o hästar och intag fr hagen. Vi kom hem lagom till Idol, så det blev middag framför TV:n.
hinner kanske packa lite kväll.
Imorgon blir det mycket. ridning, tvättning av häst, packning , Barnens aktiviteter, Ebba körsång och därefter piano, sedan ett glapp och sedan Julia piano och sedan elin dans och sedan donnas första kväll på unghundskurs PUST! till råga på allt är det SKITVÄDER.En bra sak, är att vi får städerska kl 8.00 imorgon, hon har inte varit här på en månad, så det blir bra:)

3 kommentarer:

  1. Lykke til på Strömsholm, det kommer og gå bra, jeg har jo set, hvordan han viser sig når du går lidt på! Var det ikke for min hund udstiling i Ballerup på lördag, fulgt jeg gerne med, går efter et cacib!

    SvaraRadera
  2. Lycka till på Strömsholm. Klart det ska gå bra!
    Men oj, har du funderat på att klona dig???
    Vi hörs efter helgen. Må "bäste man" vinna!
    Vi har start.nr 0079. Bra nummer tror jag!
    Mille hälsar sötnosen Donna. Snygg lillbrorsa oxå, Don Q

    SvaraRadera
  3. Tack Lone och Linn. och lycka till själva i Ballerup på hundutställningen, jag håller tummarna :)

    SvaraRadera