The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 11 september 2010


Idag åkte jag till Sofiero för att heja på min väninna Lone som skulle ställa ut sin fantastiska storpudel "Chico". Lone blev för ett år sedan inspirerad av att börja ställa ut honom. Han var då 7 år Det blev succé direkt. På 1 år har denna hund ( på bara 6 utställningar totalt) Lyckats bli Köpenhamnsvinnare, och Dansk utställningsChampion, och idag på den 6:e utställningen blev han Bästa veteran och Svensk Champion . Grattis Lone. Dessutom är han den första hunden i svensk historia, av den färgen som blir Svensk Utställningschampion , WOW! Här tillägnar jag Lone ett bildspel: Jag hoppas det fungerar, för det är första gången jag gör detta.


Det blev inte mycket ridning idag alltså. Ikväll har jag badat Donna, för imorgon ska hon ju ställas ut


4 kommentarer:

  1. Stilig kille. Då får jag gratulera Lone genom din blogg!

    SvaraRadera
  2. Hola Annica, 1000, 1000 tak for disse fantastiske billeder samt din stöd i går på Sofiero. Det er helt utroligt, hvad Chico har presteret på 1 år, nu har jeg fået blod på tanden og fortsätter i din dur. Du har faktisk en del af ären, eftersom du var med til at overtale mig til at starte dette projekt!
    Med Carlo 3 uger gammel i dag, venter jeg ikke 7 år!
    Tak Ann-Britt - Chico er storpudlens Kabileno!

    SvaraRadera
  3. Lone, det var en ära att fotografera Chico, och jag är glad att jag inspitetat dig till detta. Det blir spännande att se Carlo - Chicos son:)

    SvaraRadera
  4. Oj, felstavat - inspirerat ska det ju vara:)

    SvaraRadera