The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 26 september 2010

ja, så var denna vecka slut. jag tycker tiden går för fort. idag sa barnen glatt, - Snart är det Julafton. Hu! jag längtar inte dit.
Det blev ingen ridning idag, för jag var ju för att se på hane. Jag kommer inte tala om vilka jag sett på förrän jag bestämt mig, och då talar jag bara om vilken det blev. Jag har nu 3 att välja på, och troligen har jag redan bestämt mig, men inte förrän efter nästa helg säger jag det.
Det var vård av Tana igår, och tyvärr kom saxen fram, för hon hade fått sår , troligen efter fästing ( hoppas inte det leder till något otrevligt) , så jag beslöt mig för att klippa en del. Det tar verkligen emot att göra det. Klippte inte all päls, men hon är inte vacker nu, barnen tyckte jag ska klippa ner henne helt, men det är ju så fuuult! men jag ska ju faktiskt inte ställa ut henne på väldigt länge nu så vi får se hur det blir.

3 kommentarer:

  1. Nä där håller jag inte med dig Annica att en kortklippt Gos är ful. Jag tycker min Shakiro är jättesöt jag ;)
    Lycka till med letande efter rätt hane!

    SvaraRadera
  2. Lisa, precis när de är nyklippta tycker jag inte det är vackert, men när det växt ut ett par cm så är det bättre.

    SvaraRadera
  3. Hej Annica

    Är lite nyfiken på hur Tana ser ut när du klippt henne. Funderade på att klippa Eclipse när det var som varmast i somras. Tror att det hade underlättat under träning och tävling. Vågade dock inte eftersom han är ganska liten och kanske sett komisk ut utan päls. Tänker på hur han ser ut efter att ha simmat. Vi har en Bouvier som vi klipper ner och hon ser helt ok ut, liknar nästan en Schnauzer. Har också funderat på hur man ska klippa i ansiktet? Vill ju att han ska se något så när enhetlig ut.

    Även om du tycker att Tana är "ful" nerklippt hade jag gärna sett en bild på henne:)Blir det lika varmt nästa sommar tar jag nog fram saxen.

    Hälsar
    Jana

    SvaraRadera