The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 10 juli 2010

Varmt som i Spanien- underbart:)

För en gång skull hade vädergubbarna rätt, Det blev 30 grader idag. om inte mer. Ikväll, just nu vid 20.30 är det fortfarande 30 grader.
Jag har precis kommit in från att ha ridit Elegido, och han älskar detta vädret. Han blir som smör i solsken dvs riktigt mjuk. Den hästen gör mig aldrig besviken, han är så underbar att rida, även om han vilat ett tag så är det bara att fortsätta där man slutade sist.
I övrigt har det varit en lugn dag. Badet blev det förståss ett par timmar. Blev bjuden på lunch av våra polska vänner, gott, men jag har svårt att äta varm mat mitt på dagen när det är varmt.
Nu har jag satt på grillen, det är bara jag och äldsta dottern Elin som är hemma. Elin jobbar i en butik ipå Falsterbo horseshow, och ska dit imorgon och på måndag igen. Jag var ju där hela dagen i fredags. Vi hade en skön dag. Shoppade ett par riktigt snygga Hunter gummistövlar för halva priset. Så nu kan jag gå på hundutställning i regn och vara snygg om fötterna ändå:)
Ha en skön kväll, mina vänner:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar