The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 5 juli 2010

Skön dag

Idag har jag haft en skön dag hemma . Först var det ju fodring och mockning på schemat, och sedan rida Albatros. Idag fick han en lång skrittrunda i skogarna här i 1 timme och 20 minuter. Men oj vad man är öm i baken när man kliver av efter en sådan runda.
Han har varit lite tveksam att lasta, de här dagarna som kursen har varit, och igår när jag skulle hem med honom fick jag en idé som jag ville testa idag. Så efter ridning o lunch så bestämde jag mig för att testa.
Jag satte en longerlina från bommen fram i trailern, kopplade på den på Albatros utanför trailern , höll sedan i den andra änden, och stog alltså bredvid, lite bakom honom, han såg ganska förvånad ut när jag inte stog framför honom och höll. Längst in hade jag min dotter som skulle ge honom havre när han kommit in. Linan löpte alltså runt bomen och jag kunde kontrollera genom att hålla i änden. Albatros tvekade inte utan gick in direkt. Lugnt och fint. Han fick sin havre, sedan lastade jag ut och gick in direkt i trailern igen. Så nu är det problemet löst. jag kan alltså lasta honom helt själv :) sen släppte jag han i hagen direkt, så det blev väl också en belöning :)
Efter det blev det gräsklippning. Det har ju inte växt så mycket nu när det är så varmt. Vi kan inte vattna gräset, för då kan ju vår brunn sina,och det är inte så bra precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar