The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 19 juli 2010

Söndagen avlöpte väl. Gick upp extra tidigt för att fodra mocka och släppa ut hästarna innan utställningen som jag åkte till kl 07.30. Donna skötte sig utmärkt på utställningen. Hon är rolig att visa för hon rör sig riktigt bra och visar sig väl. Fick mkt bra kritik av Thord Byström. Blev BIR . Eftersom jag startade som första hund i ringen så blev det en lång väntan till finalen som var omöjlig att bli placerad i då de tog in alla valpar dvs 43 st.. Men jag satt bredvid ett par som var intresserade av Gos, och det slutade med att de nog är intresserad av en valp från Tanas nästa kull, som också blir den sista för henne. Jag är nu i färd med att söka lämplig hane.
Jag kom hem kl. 17 och vi skulle ( enligt min man) vara bortbjudna kl 18 så det var bara att stressa att ta in hästar och fodra och in i duschen. kom iväg så vi var där kl 18.20 för att konstatera att vi var 40 minuter för tidiga, Vi var bjudna 19.
nu gör jag en paus i skrivandet, tills denna dagen är slut.
Nu är måndag nästan slut.
Albatros jobbades från marken idag. och Elegido reds på ridbanan.
Annars inget spännande som hänt!
Lite städning fick jag hjälp av mina döttrar med. Vi ska nämligen ha stort födelsedagskalas på fredag. Då fyller alla våra döttrar (3 stycken) år!-- Ja, de är födda alla 3 samma dag, fast olika år:)
Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Hmmm...just denna dag (på fredag), för 9 månader sedan x 3 ???. Grattis tjejer från oss och Indiano så klart!
    Har skickat lite bilder på mejl, så vi får se lite gos på bloggen oxå. Men visst är era hästar ståtliga!
    Vi har testat på rallylydnad, se hemsidan.
    Kram från oss

    SvaraRadera