The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 3 juli 2010

Miguel-kurs.

Igår startade den 3 dagar långa cliniqen för Miguel Barrionuevo. jag skulle inte rida förrän 16.00 så jag åkte dit tidigare för att se några före mig. Det var varmt som i Spanien, härligt.
Albatros var ganska pigg till en början, det gick lite hästar i hagar intill, som han var intresserad av och lite ofokuserad i början. Sen tog nog värmen ut sin rätt, och han blev lugn. Vi övade slutor för första gången och i slutet tog vi lite ökad trav men då var han nog för trött för att göra sitt bästa, han har ju en riktigt bra ökning annars. Ingen tog kort idag på mig ( jag tog kort på andra däremot. Hoppas att någon kan fota mig idag, är nu på väg dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar