The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 4 juli 2010

Sista dagen


Idag skulle jag rida sist, dvs 17.30. Så jag åkte dit tidigt för det är kul att se och umgås med de andra deltagarna, som ju är goda vänner allihop:) Satt länge i solen, men konstigt nog blir jag inte röd utan långsamt blir jag brun, skönt att inte bränna sig. Jag kände direkt när jag satt upp att Albatros var riktigt med på noterna från början, kändes jättefin. Miguel ville att jag skulle själv värma upp som om jag var på championatet. Han vill så gärna att det ska gå bra där:) Jag red sen programmet, och det gick riktigt bra. Han blev trött i slutet. Men Skritten gick kanon. Han har en 10 mässig skritt, enligt Miguel som tävlat i Morfologiskt Championat ( och vunnit) Traven går också riktigt bra, men kan fortfarande bli bättre, och galoppen är superbra:) Så avslutningen av kursen var perfekt. Så nu ska jag anmäla till Danmarks Championat!
Min vän Lone höll i kameran, tack Lone!

Den 10 mässiga skritten





Nu , 21.20, sitter jag och myser på altanen och blickar ut över hagen, där Albatros släppts ut efter väl förrättat arbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar