The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 25 juli 2010

Igår gick dagen åt till att städa efter kalaset. Ingen ridning alltså! i fredags hade vi kanon väder och dagen efter blev det svinkallt. Var bjudna på middag på kvällen, det var dukat ute, men vi höll på att frysa ihjäl, så vi flyttade in i stället.
De två yngsta flickorna var på Röstånga marknad. De lyckades övertala sin pappa att få köpa varsin kaninunge. De fick köpa dem för egna pengar.
Idag, söndag har det om möjligt varit ännu kallare än igår. Om det åtminstone kunde komma lite regn!
Red Albatros på f.m . Han hade nog mått bra av att vila ett par dagar för han var riktigt pigg och gick bra.
På eftermiddagen hade dotter nr 3 också lyckats övertala pappa om att få köpa ( för egna pengar) en kanin. Så det var bara att sätta sig i bilen och åka till en kaninuppfödare för att välja. För de som inte vet det så började min djuravel med kaniner när jag var liten. Jag hade som mest 17 st. i garaget.

ELINS KANIN

EBBAS KANIN

JULIAS KANIN

2 kommentarer:

  1. Söta kaniner, jasså 17 kaniner i garaget. Snälla föräldrar alltså eller visste dom ine vad som pågick innanför garagedörren.
    Elins kanin är väldigt lik på Mille tycker jag, men så är han ju bussöt oxå grabben.

    SvaraRadera
  2. De var ju alldeles rysligt söta!

    SvaraRadera