The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 15 juli 2010

100% rätt


Ja, det blev det igår när jag red Elegido. Han gjorde 2 rena galoppombyten av 2 möjliga. Sen blev det stor klapp och uteritt som belöning. Han var jätte fin att rida igår:)
Albatros fick en 60 minuters skritt, trav och galopptur i Trolleholmsskogen.
Sedan blev det Röstångabadet med barnen ett par timmar.
Framåt eftermiddagen åkte jag med en väninna och tittade till Maestro och SGT. Pepper på betet. Vi konstaterade att det inte var så mycket bete kvar, men mina 2 var inte smala ännu i allafall, men vi får nog flytta dem snart tror jag. Vackert var det iallafall där, se bilderna .
Efter det åkte vi till henne och fikade, och jag tömkörde hannes häst. Hemma igen kl 20.00 för att ta in hästar, fodra och vattna växter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar