The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 17 juli 2010

Inatt fick vi väl regn så det räckte lät det som. Vi hade riktigt mycket åska och blixtar.
Hade svårt att sova. Maken fick gå ut och ta in sina hästar som han lämnat ute på natten. Den ena var uppjagad och hade hoppat in i trädgården.
Sen var det uppehåll på dagen och varmt. Red Albatros på en tur. Tränade slutor i uppförsbacke, mycket lösgörande var det. Han blev som "smör".
Elegido vilade idag.
Nu har de 2 minsta flickorna åkt till farmor i Beddinge för att bo några dagar. Skönt för dom att vara vid havet. Jag skulle oxå vilja, men hästarna hindrar mig.
Imorgon ska jag på hundutställning med Donna.
jag tyckte ju vi hade för lite bete , och sände bort 2 av unghästarna. Med facit i handen så har vi mer bete(se bild) än det där dom är nu. Så när stoet som är här på betäckning åker hem, så tar vi nog hem Maestro och Pepper.



2 kommentarer:

  1. Vad roligt när du uppdaterar så flitigt. Måste vara svårt att ta semester när man har hästar och hundar som man inte låter vem som helst ta hand om. Hoppas ändå att ni kan njuta av sommaren.

    SvaraRadera
  2. Tack för inlägget. Ja man lämnar ju inte över till vem som helst, så helsemester är svårt. Men jag har ju själv valt detta livet så jag får väl skylla mig själv.:)Jag njuter absolut av sommaren ändå

    SvaraRadera