The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 18 april 2011

Underbar dag


MYSSTUND


Vilket härligt väder vi haft idag..äntligen. red Elegido på banan, och han gick riktigt bra. På eftermiddagen tog jag ut Albatros på en timmes uteritt i skogen. Vi njöt båda två.

Ebba satte på sig sommarkläder, och red en tur på sin ponny, barbacka.


Lasse har köpt höns, men vi har ju ingen hönsgård, så de springer fritt. Vem tror ni jagade bort ena hönan en dag ( den kom tillbaka efter 1 vecka), och häromdagen så var de tuppens tur, han har inte hämtat sig ännu. Går det överhuvudtaget att lära en hund med väldigt mycket vall och jakt i sig, att inte ta hönsen. Tips mottages gärna. De är alltså Donna som älskar denna sysselsättning.


Tog några bilder på valparna i fredags, som jag glömt lägga ut , så här kommer de,




5 kommentarer:

  1. Så söta de är valpisarna.
    Tror nog att instinkten är för stark men man vet aldrig. Kanske kan du lära henne att "bara" valla dem och inte jaga bort dem ;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Mille har lärt sig att jaga kråkorna är ok, men inte starar och koltrastar!
    Han gör som matte alltså. Klart du kan lära Donna att inte jaga hönsen.
    Härliga bilder! Även på Ebba, så härligt med en mamma som säger JA du får! Kram från oss

    SvaraRadera
  3. Ojojoj vilka söta små bebisar!
    Härlig bild på Ebba :-) äntligen är våren här och snart även sommaren. Och en stor eloge till dej Annica som lät henne ta vara på "sommardan"!
    Lycka till med Donna å hönsen :-) jag hade nog tagit enkla vägen och byggt en liten hönsgård... :o)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja kanske det skulle gå att räna, men om jag har henne springande lös allid, så har jag inte alltid full koll, och då flyger fjädrarns , hon vill gäna "leka tafatt" Precis som Majzan säger så vill jag ha en hönsgård, men sånt har ine maken tid med, så vad tusan gör jag??????

    SvaraRadera
  5. Om ni undrar varför jag stavar konstigt så beror det på att tangenterna strular, det är inte jag som blivit senil

    SvaraRadera