The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 13 april 2011


Så har det gått en vecka sedan de små liven tittade ut. Dom mår bra och växer så det knakar.
Nu börjar finslipningen inför Championatet. Malaga som aldrig är tränad, mer än att man ibland springer till hagen med henne, hon skötte sig utmärkt igår när vi tränade i ridhuset. Elegido fick bli tränad i visning för hand,och Albatros också. Maestro hann jag inte med, varken igår eller idag, mer än att jag ställde han i vattenspiltan och tränade att bli spolad på benen.
Här kommer en bildbomb på valparna:

HANE NR 1



HANE NR 2



HANE NR 3



TIK NR 1

TIK NR 1



TIK NR 2



TIK nr 3



TIK NR 4



TIK nr 4



TIK NR 5




1 kommentar:

  1. Vilka små sötnosar! Blir kul att få följa dem och se hur de blir om 8 veckor. Hur många kommer ljusna t ex? Det är så häftigt med vår ras på det sättet att de förändras så mycket från de är små och ända tills de är 2-3 år t o m.

    Kram Lisa, Qvittra & Shakiro

    SvaraRadera