The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 10 april 2011

Idag har nog våren kommit på riktigt. Sol och 17 grader varm, då ska man njuta. De har dock funnits ett orosmoln hos oss sedan i torsdags. Jag upptäcke framåt kvällen att en av valparna sackade efter och var inte framme och åt som de andra. Jag insåg direkt att den behövde lite hjälp. Så jag vätskade upp den, och höll koll hela natten och gav den mer. Den blev snabbt piggare, men av någon anledning orkade den inte kämpa om mamma Tanas mat lika mycket som de andra, så jag beslöt att stödmata den varannan timme. Den blev ganska pigg men fortfarande ville eller kunde den inte riktigt klara av att dia. Jag hade kontakt med 3 olika veterinärer och flera uppfödare, som stöttade mig, och sa att ibland är det så här, det är naturens gång. Jag ville inte släppa taget , utan han fick chansen till idag. Och det är med sorg jag måste meddela att det blev inte bättre. Så jag åkte till veterinär idag så han fick somna in. Det skär i hjärtat, snyft!
Men övriga 8 är mycket feta och glada, så snart kommer 1 - veckas bilderna
Ha en trevlig söndagskväll.

4 kommentarer:

  1. Bra kämpet Annica - du har gjort alt hvad du kunne,men dette er desvärre naturens gang, gläd dig over de andre 8 som mår bra! kram Lone

    SvaraRadera
  2. Vad sorgligt Annica. Men du gjorde nog mer än vad många uppfödare skulle ha gjort och det ska du ha en stor eloge för.

    Stor TRÖSTEKRAM
    Lisa, Qvittra & Shakiro

    SvaraRadera
  3. Hej har varit i Stockholm i helgen så jag har inte uppdaterat mig på vad som hänt förän nu!
    Säger som Lone, Bra kämpat för den lille!
    Kram från tre trötta resenärer

    SvaraRadera
  4. Du kunde inte gjort mer för den lille valpen, tyvärr var det nog menat så... Gläds åt de 8 hjärtegull som är kvar nu.
    Kramar till dej å Mamma Tana

    SvaraRadera