The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 3 april 2011

Lugnt än så länge

Glömde ju berätta att jag har 2 uppfödningar till som ska avelsvärderas denna helg, och idag blev Bailarina F också avelsgodkänd. grattis Ingrid .Hon är e: Elegido CXX u: Brentina Z. Imorgon ska Perla F avelsvärderas, återkommer m resultatet och Bilder

21.30 .......................Ett antal timmar senare. Malaga lastades tillsammans med Vara och skötte sig utmärkt. Hon mättes till 1.57Cm och blev godkänd, avelsvärderaren tyckte hon var fin.
Väl hemma kl. 18.45 var det till att ta in alla hstar och ge de mat o vatten. Nu har alla hundar och människor också fått mat. Inga valpar än så länge

Ännu inga tecken på valpar, så det ser ut som jag kan åka på avelsvärderingen. Döttrarna är hemma och håller koll på Tana. Det var ju de som var hemma när katten Bella började föda , när jag var på väg till Strömsholm. Så jag vet att de är uppmärksamma på förändrat beteende. Tana har riktigt jobbigt nu, känns som hon är tyngre än någonsin. Har jobbigt att resa sig osv, så jag hoppas det sätter igång snart.
Jag kommer att uppdater denna sida senare idag efter avelsvärderingen.................................................

1 kommentar:

  1. Tack snälla för uppdateringen även om inget hänt än så länge :-) Vi väntar å väntar å väntar!
    Lycka till idag!

    SvaraRadera