The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 25 april 2011

Så är påskhelgen över. Vädret har varit underbart.
har ridit flitigt, men jag får ta det lite försiktigt med Albatros o Elegido för jag har nu väntat på hovslagaren i 3-4 veckor, något frusrerande, och de är mycket långa i hovarna. jag hoppas jag får tag på någon annan som kan sko dom denna vecka, för annars kan jag inte tävla om 2 veckor. Albatros går riktigt bra. Han har verkligen utvecklats sista tiden. Ska bli jätte roligt att visa honom på Championatet.
Valparna har nu äntligen blivit gulliga . De kommer fram till oss och dom vill umgås. Jag har nu flyttat upp dom från valprummet, så de är nu med i familjelivet. Jag har satt färjade band på dem nu, så här är de uppdelade, färgerna på valparna går inte att helt avgöra ännu.
rosa- tik brunaktig?
ljusrosa- tik brunaktig?
lila - tik brunaktig?
orange - tik brunaktig?
gul -tik, ser svart ut.?
grön - hane ser svart ut?
ljusblå - hane brunaktig?
mörkblå - hane brunaktig?

Här kommer nya kort.









4 kommentarer:

  1. Naaw så söta de blivit! Snart tror jag minsann vi får boka besökstid :-)
    Massor av kramar å nospussar

    SvaraRadera
  2. Såååå söta Annica. Blir jag avis på Majzan eller blir jag avis!!!! ;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Lisa , om du bara orkar så kan du komma. Annex finns att bo i :)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för inbjudan Annica. Hittar dock ingen tid att hinna komma tyvärr då helgerna är fullspäckade framöver. Men det hade varit himla kul att få både se småttingarna irl samt träffa dig.
    Nästa gång kanske! ;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera