The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 28 april 2011

Härligt väder, gulliga valpar, ingen hovslagare

Tänk , vad fantastiskt skönt väder vi har fått njuta av nu, i över en vecka. Valparna har fått smaka riktig mat idag,och det var populärt. Här under kommer nya bilder .
Jag kan inte rida Albatros, för hovslagaren har inte varit här. Fick någonslags kontakt i onsdags, då han skulle komma, och jag väntade och väntade, men nej............och sen skulle han komma idag, torsdag, för då var han ledig hela dagen, och jag väntade och väntade och...............nej, ringde han???? sms:ade han???? Nej ingen förklaring får man. USELT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har försökt få hit ngn annan med kort varsel, de tycker synd om mig och vill verkligen hjälpa mig, Jag har en reserv kanske, men inte förrän på måndagkväll, då kan jag bara rida 4 dgr före tävlingen. Jag Gråter snart. Här försöker man seriöst förbereda hästarna för detta årliga evenemang, som för engångskull är i Skåne, och så ska det fallera på att den som sköter hovarna inte behagar infinna sig. Och det är ju inte billigt, om man jämför med vanliga små tävlingar, för det är stora omkostnader för arrangörerna, med massor av priser och domare från Spanien. Om jag inte kan åka med mina 2 hingstar så förlorar jag över 2000 kr som det har kostat mig att anmäla dom:(. Inte kul de heller. Men de värsta är ändå att kanske inte kunna deltaga.











3 kommentarer:

  1. Vilken otur du har med din hovslagare hela tiden. Finns det ingen annan du kan byta till i fortsättningen så du slipper detta irriterande med att han inte dyker upp eller ens hör av sig. Dålig stil verkligen.

    Söta bilder på småttingarna!
    Hoppas det löser sig med hästarnas hovar och att du får en härlig helg.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Varför vi envisas med att ha honom, beror på att han är mycket duktig, men nu kommer jag leta efter ngn annan faktiskt, för så här kan man inte ha det.

    SvaraRadera
  3. vad gulliga hundar du har!!!
    jag har precis fått 4 svarta labrador valpar av min mamma och pappa, men dina hundar är sötare!!!!

    SvaraRadera