The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 1 april 2011

Inget är som väntans tider,......

ja, nu är vi många som väntar , framförallt alla som ska få en ny familjemedlem, men inga tecken ännu , dag 59 är på söndag, och hon har valpat på den dagen förut, så vi får se. Dilemmat för mig är att det ska vara avelsvärdering den dagen och jag ska visa Malaga där. och om Tana visar det allra minsta tecken på att hon ska valpa den dagen , kan jag ju inte avelsvärdera. jag har ju betalat redan, så det känns riktigt surt om det inte blir gjort. tydligen finns det ingen möjlighet att att göra en avstickare hit när man ändå kör nästan förbi:(. Så jag ser gärna att Tana valpar imorgon på dagen, om man får önska. Sedan ska jag ju försöka lasta Malaga. hon har aldrig åkt trailer, så jag tänker ta Vara med mig.
Men så länge ni inte hör något från mig, så har inga valpar kommit, jag kommer att meddela direkt, när det drar igång, ha tålamod.

2 kommentarer:

  1. Oj oj hoppas allt går bra nu. Mycket på en gång! Du måste vara lugnet själv tror jag ;)
    Önskar jag kunde hjälpa till. Jag anmälde Mille till Paris. Ska bli roligt! Tack för hjälpen.
    Lycka till nu! Kram från Mille och mig

    SvaraRadera
  2. Åh, Linn, vad kul att ni ska till Paris. Vad häftigt, Hoppas ni tar er tid att se allt man ska se i Paris, och att Mille får resa så långt, häftigt.

    SvaraRadera