The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 30 oktober 2010


En hel vecka har gått utan bloggande. Kan bero på att det händer inte så mycket just nu. Jag kan ju inte rida tex, med min hand.
Men Eleonor som jobbar här rider båda hingstarna och det går riktigt bra. Och roligast är att hon ÄLSKAR Elegido. Rider både på banan och uteritter. Alltså vet jag nu med säkerhet att hittar jag bara den rätta ryttaren till honom så kommer den personen att få en underbar häst.
I övrigt, så blir det mycket hundpromenader nu, bra för både mig o hundarna:)
Har också hunnit med sånt tråkigt som att sortera lådor och skåp. Skönt när man är färdig. Plötsligt hittar man ju allt man söker:)
kattungen som nu går under namnet Skrållan, har sin sötaste tid nu tror jag. Nyfiken, klättrar, leker busar med mamma Bella, söker kontakt med hundarna osv. Har tagit riktigt söta kort.







1 kommentar: