The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 17 oktober 2010


Sjung Gung konserten igår var mycket bra. 500 barn från körer runt om i Skåne, körade till artisterna Calaisa och Shirley Clamp. Eric Segerstedt ( ni vet idol Eric i EMD) var konferencier. Ebba som var med i kören var överlycklig, och fick autografer förståss.
Sen blev det middag hos svärföräldrarna.
Idag har Julia varit och tävlat i hemmaklubben på Klubbmästerskapen. Det gick jättebra. Först blev hon 2:a i LC (hon har ju en B-ponny och tävlar mot alla kategorier). Sedan debuterade hon i LB som ju var klubbmästerskaps klassen. Och där blev hon också 2:a, slagen av en D ponny. Bra jobbat.
Eleonor har haft lite introduktion med prova på-ridning för barn idag. Det var 5 st som kom ( vi hade bara 2 ponnyer tillgängliga idag eftersom Julias ponny var på tävling.)
jag fick besök av ett mycket trevligt par som ville träffa Gos hundar. de blev så förtjusta så de ställde sig på valplistan direkt:)
Lilla kattungen är mycket pigg nu, har fått smaka mat, och det slinker ner.
Hon (tror det är en hon) har lite svårt att förstå att hon ska gå på kattlåda. Är det någon som har ett tips?Hur fort brukar de förstå det? kommer de på det själv eller ska man göra något?



Här under kommer ett litet smakprov på min son Simons band , The Brothers, när de
har en spelning på en av nationerna i Lund. Ljudupptagningen kunde vara bättre. Men man hör vilket härligt ös det är.

1 kommentar:

  1. Hej Annica
    Lycka till nu med ditt finger i morgon, åh du föresten, en sp..ta gör inte ont även om man kan tro det ibland!
    Grattis Julia till ditt fina resultat på hästryggen!! Linn och Mille

    SvaraRadera