The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 10 oktober 2010

Nu har jag ridit för Miguel i 2 dagar med Albatros. Det har gått riktigt bra. den här gången har jag valt att introducera den Spanska skritten och den Spanska traven, för Albatros. Och det har gått över förväntan. Tyvärr blir det inga bilder därför jag hade ingen fotograf med mig. Jag får väl fota hemma istället en dag när jag tränar.
Imorgon ( söndag) får Albatros vila, och smälta det vi har gjort, och så tar jag med mig Elegido till Miguel istället.
Imorse var jag uppe kl 6 eftersom Ostentosa skulle åka till sin nya ägare idag. Hon hade köpt henne osedd men fallit pladask för det hon sett på bilder. Och hon blev inte besviken , varken på Ostentosa eller Albatros som är far till fölet hon väntar. Och Ostentosa kommer få det fantastiskt bra, jag är så glad att det blev denna köpare i Norge.
Imorgon kan jag ta en "liten" sovmorgon ( till 8 iallafall) för vår inackordering skulle komma väldigt tidigt pga jobb, och erbjöd sig att fodra :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar