The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 16 oktober 2010

Härlig fredagkväll

Igår var en bra dag.
Först stallet, jag behövde inte mocka alls, Lars var hemma och tog tag i boxarna. Jag började rida direkt. Elegido var först ut. Han kändes fin idag, trots några dagars vila. Eleonor fick prova honom och han stortivdes med henne. Det kändes så bra så jag vågade skicka ut henne på en ridtur i skogen. Han är ju snäll, men det är ett stort ansvar att rida ut på en hingst, man måste tänka annorlunda på vad de kan reagera på osv. Och man får inte ramla av och tappa hästen. Men Ellie är mycket duktig, så det gick utmärkt och hon kom hem och var "kär" i honom.
Sedan var det Albatros. Ellie fick rida han ochså, och tog även honom på en tur. Utan problem
Åkte sedan och inhandlade kattungemat och liten kattlåda så hon kan börja kissa i den. Bella fick också en ny låda, och så köpte jag katt leksaker.
På kvällen var det dags för ett evenemang som jag köpte biljetter till redan i maj nämligen Björn Skifs Show på Malmö Arena. Vi skulle äta på restaurang först var det meningen men Lars var förståss lite sen, så det hann vi inte, det blev en korv och ett glas vin i baren innan showen. Men showen var fantastisk. Rösten är enastående musiken bra, och hela Arenan stog upp och dansade när han klämde i med sina stora hits "Hooked on a Feeling" och "Michelangelo".I 2 timmar höll han på utan paus, denna drygt 60 åriga artist. FANTASTISKT!
Jag har blivit förkyld, och det får man inte vara står det på min lapp, när man ska opereras. Så nu kanske det inte blir någon operation som jag väntat på i 3 månader. Ska ringa de på måndag och fråga.
Nu ska jag ut i stallet, och ikväll ska yngsta dottern sjunga i konserten SJUNG GUNG i Lund tillsammans med Shirley Clamp och bandet Calaisa. Det är i frosta hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar