The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 2 november 2010

Nu är det riktigt skitväder i Skåne. Regn o grått. Fast det är ganska " varmt" 10- 12 grader. Bättre det än snö och kallt. Börjar bli ridsugen nu faktiskt.
Ikväll(läs tisdag) har vi varit med barnen och Elli och Bowlat i Lund, fast först blev det MC Donalds. Det var inte helt lätt att Bowla med ett långfinger som inte ska användas för mycket. Konstigt nog gick det hyfsat bra, 2 strike iallafall:)
Imorgon( Läs onsdag) ska jag ta bort stygnen, det blir skönt , så man kan använda handen utan att vara rädd att fastna med stygnen i något, jag ryser när jag tänker på det.
Efter det ska jag iväg och kolla in nya möbel affären XXXLUTZ som nu är i Ikeas gamla lokaler. Jag älskar att titta på möbler.
Eventuellt ska jag och Linn åka till Calle och testa vallning med Donna på söndag, det ska verkligen bli kul, jag tror hon har mycket vallning i sig.
Det bästa hon vet just nu är när jag ska harva ridbanan. Hon springer som en idiot runt traktorn hela tiden, hon ger sig inte, och det är ju ett gott tecken tror jag. Sedan älskar hon att springa utanför getterna och valla. Getterna stångas så jag kan inte gå in med henne. Getterna är i mitt tycke helt onödiga djur, det är Lars som tog hem dem en gång i tiden och ingen är intresserad av dem. Jag skulle gärna byta ut dem mot 3 vallvana får. Är det någon som vill byta? Ska ta kort på dem en dag och visa er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar