The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 19 oktober 2010


Igår hade jag strul med internet, så det blev inget bloggande, men nu funkar det igen.Igår bytte vi hagar till hästarna. Smågrabbarna ska nu går i vår härliga hage med kuperad mark, så de musklar sig ordentligt över vintern. jag hade förstås kameran med.
Och idag var dagen för en liten operation.Bedövningssprutan gjorde SVIN-ONT! Fick köra samma andning som vid förlossningar, hehe! Men när det väl var bedövat så kändes inte någonting, hade ett ärr på senan som gjorde att fingret inte fungerade, men det är nu fixat. Är nu " sjukskriven" i 3 veckor. Undrar hur det ska gå, Tänker definitivt inte mocka
och leda dragiga hästar iallafall. Men jag håller mig nog till hushållsarbete första veckan i allafall. Daglig finger gymnastik är ett krav så man inte svullnar och blir stel.



MAESTRO
Maestro

SGT Pepper


MAESTRO

PENNY LANE

VARA o PENNY LANE

MALAGA

2 kommentarer:

  1. Tjusiga hästbilder!!
    Så bra att du fick ordning på ditt finger!
    Nästa gång du ska ta en spruta får du köpa en bedövningskräm som man tar på innan.
    Funkar på barn i alla fall, men du kanske överlistar det hela! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, just det, emlakräm heter det. fanns det känns lite pinsamt tycker jag

    SvaraRadera