The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 30 januari 2011

En hel vecka har gått.

Ber om ursäkt, men tiden räcker inte till, nu när vi inte har hjälp i stallet.
Hästarna har gått super bra i veckan, så i går kom min kära vän Lone med videokameran i högsta beredskap. Jag körde Elegido till Billinges ridhus för att nu skulle det filmas. Och han gick riktigt bra. Det blev en film, som ni kan se här. När jag ridit klart erbjöd jag Lone att prova honom, det är nyttigt för Elegido med olika ryttare, och jag tyckte det skulle vara intressant att se ngn som är van vid spanska hästar, som rider honom. Och jag blev så glad, när jag såg att Lone fann knapparna direkt, och Elegido trivdes.
Idag var det dags att besöka hanhunden med Tana. Och det gick bra med en ordentlig parning. Ska dit på tisdag igen.


1 kommentar:

  1. Kanon video med god musik som passer tilrörlserne! Helt utroligt som den häst har udvikler sig! Fortsät sådan - så kan I nå langt!

    SvaraRadera