The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 1 januari 2011

Sverige finns på kartan!


Ja, mina vänner, nu kan man väl säga att Sverige har fått ett erkännande som ett bra P-R.E land. I ANCCE´s senaste tidning som går ut till alla medlemmar i världen, så är ingen mindre än Delfinus på första sidan. WOW! Delfinus som ägs av Fabelgårdens PRE här i Skåne, blev ju Champion både i Danmark och i Sverige i år. han är också den hingst som ska få bli far till Varas nästa föl, då deras stamtavlor går hand i hand på ett mycket spännande sätt.
Den här första dagen på året har gått i slappt tecken, hästarna kom ut sent och jag har inte ridit.
Men snart börjar vi på allvar (hoppas jag)
Hittade lite fina naturbilder som jag tagit, vad tycks.




2 kommentarer:

  1. Kære Annica.
    Hvilken fin blog, du har! Den vil jeg læse fremover (jeg fik link af Richard/Fabelgården). Jeg sætter også et link til din blog via min egen blog - http://yeguadalacolinadelsol.blogspot.com/

    Godt Nytår, Annica :-))

    SvaraRadera
  2. Tack Charlotte , för dom orden. Och välkommen till min blogg

    SvaraRadera