The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 7 januari 2011


Idag har det varit en skön dag med några plusgrader och strålande sol. åkte iväg med barnen och Elli till en häftig pulkabacke i Frostevallen. Jag har inte skrattat så mycket på länge, fast bara av att titta på, jag hade nämligen hundarna med för de skulle få komma ut på utflykt lite. Tyvärr glömde jag kameran, men den tar jag med nästa gång.
Albatros fick bli tömkörd idag, och jobbade på ordentlig. Blev tom svettig, han som aldrig svettas annars. Skulle behöva klippa honom tror jag.
Ikväll är det TV kväll. lets Dance, ( Helena Lundbäck, hoppryttaren , ska vara med) och Den enfaldige mördaren är det som gäller.
Ha en trevlig fredagkväll




2 kommentarer:

  1. Åhh vad snygg du är i kort frilla mamma Tana och du lillsyrran vilken härlig stil du har!
    Skicka några bilder på er till min hemsida!
    Puss Mille, å hälsa alla från mig!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är Tana riktigt söt i sin frisyr, när det växt ut lite.
    Jag borde trimma Kiwi också.men det är lite jobbigt med mina fingrar, så jag får se om jag kan åka till ngn som göra det åt mig

    SvaraRadera