The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 4 januari 2011

Mildare igen!


Elegancia F

Vad jobbigt med dessa väderomslag, idag var det behagligare igen, och hästarna kom ut lite tidigare i hagarna.
det blev ridhusridning idag, eftersom det blev klampar under hovarna i snön. Albatros var först på tur. Tränade mycket sidvärtsrörelser, och galoppfattningar.
Emellan hästarna fick jag köra ett barn till kompis i Eslöv, och då passade jag på att handla lite mat.
Red Elegido senare på eftermiddagen. Han är min absoluta favorit. Han gick så himla bra, testade 2 byten och dom var klockrena:) red bara 30 minuter, han är ju inte riktigt igång än. Det är lätt att rida för länge på honom för han är så himla kul att rida. Jag får en tår i ögat varje gång jag tänker på att han ska säljas.
men vem vet, det kanske aldrig kommer någon som vill köpa honom, han har ju varit till salu länge nu. nu kommer 2 eller 3 av hans avkommor att visas på championat iår, och det ser jag fram emot, tror att det är det som behövs för någon ska få upp ögonen för honom. Han lämnar mycket trevliga avkommor nämligen.
Jag kom just på att jag glömt lägga in bilder som jag fick precis innan jul, på Elegancia F som är 2 år nu i år och e: Elegido u: Ostentosa. nu kan ni se vilken läckerbit hon har blivit.


2 kommentarer:

  1. Hun er utrolig fin og herlig rörelse, håber at hun skal vises på en af de kommende udstillinger i år!
    Fint avelsarbejde Annica!

    SvaraRadera
  2. Tack Lone för dom orden. Ja, Jag blev jätteglad när jag fick korten, vilken tjusig dam. Och de vill ställa ut henne, så jag är jätteglad.

    SvaraRadera