The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 24 januari 2011

Oj, stort glapp...

mellan bloggandet alltstå. Fullt upp har jag haft. Ridit flitigt, fast på lördagen och söndagen fick de faktiskt vila. Fick avsätta en eftermiddag till att plocka bort julen, men nu är det gjort, skönt! I lördags åkte jag och min väninna och hälsade på en av mina uppfödningar. jag har inte sett hästen sedan hon var föl, och nu är hon 3 år. Oj vad tiden går fort. Bailarina F som hon heter har växt upp till en mycket rastypisk PRE, och hon ska nu avelsvärderas i vår. Det ska även Perla F göra . Kul!

Bailarina F

Sedan åkte vi och hälsade på hos Fabelgården, som äger Delfinus. Vi träffade Delfinus hittills enda avkomma, ett sött sto med en originell färg på manen.
Nu har vårt lilla badrum äntligen blivit färdigt, så nu ska vi ge oss på nästa , som är lite större,
Ikväll är det föräldramöte, så jag måste ut o ta in hästarna lite tidigar nu. Men de blir nog glada, för just nu regnar det faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar