The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 6 januari 2011

PENNY LANE

Igår, Trettonafton, fick pållarna vila. Vi skulle nämligen ha gäster på kvällen, så det blev förberedelser för det på dagen.
När man klev upp imorse var det ingen rolig syn, ännu mer snö och blåst på det, Vi fick nog 40 cm idag. Hästhagens Ryttarförening skulle ha "julshow" idag, och jag skulle vara med. men de ringde och sa att det var inställt, pga vädret, vägarna var knappty farbara med trailer..
Istället ägnade jag mig åt stona, och friserade dom. Satte på Malaga täcke för första gången, hon får ha det inne några dagar innan jag vågar släppa ut henne med det.
Har precis avslutat middagen, det blev rester från igår. Toast skagen, lax m parmaskinka. mums.!kan inte se att det är något bra program på TV ikväll, så kanske man kan gå till sängs i tid idag,

2 kommentarer: