The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 19 januari 2011

Äntligen!

Ja, nu har Tana börjat att löpa, så nu blir det snart parning. Ska bli jättespännande!

Tana de La Charola

Marengo Drago Canoso

Tog en promenad i skogen idag för att se hur det står till med möjligheten att rida nu när det smält undan. Tyvärr är det ganska isigt, men har man broddar går det bra, men det största problemet är att de avverkar i skogen nu , så våra ridvägar är för tillfället obefintliga. så tyvärr är det bara ridhuset som gäller nu ett tag.
Elegido går så himla bra nu, hans trav blir bara bättre o bättre. Om han inte är såld, innan nästa Championat så ska jag kanske ta och visa honom där, eller iallafall rida ett par dressyrklasser tänkte jag.
Albatros trimmas ordentligt nu. Nu är han 7 år, och ingen bebis längre. Försöker jobba med honom i lite högre form, och då får man ju också fram rörelserna, de typiska spanska, lite bättre. Det är ju en stor kraftfull häst så man får inte traggla för mycket. jag trimmar nästan aldrig någon av mina hästar mer än 30 minuter , sedan blir det uteritt efter det, eller ibland en tur före. Men nu blir det ju svårt när skogen är oridbar. Som "gammal" fälttävlansryttare, så älskar jag konditionsträning ute i skog och mark. Det är väl därför utbildningen av mina hästar tar lite längre tid, men å andra sidan så blir de ju mer hållbara än de som bara tragglas på ridbanan.

1 kommentar:

  1. Spännande med Tana-valpar!!! Vi väntar med spänning på parning, valpning å allt :-)

    SvaraRadera