The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 18 januari 2011

ja, det blev ett glapp i bloggandet. Har mycket att göra nu och rider flitigt varje dag.
Hade en dressyrryttare som spekulant på Elegido. Jag visade han först och han gick som en peng. Gjorde byte och allt:)
Allt gick bra när hon red, och hon tyckte han hade mycket bra trav. I galoppen blev han lite spänd, kvinnan har problem med ryggen, och jag tror att han som är så känslig , kände att hon inte kunde sitta riktigt ner, så han blev lite studsig. Och då gjorde det ont i ryggen, så där sprack det. Hon ska få prova Albatros också en annan dag, men egentligen är han nog för stor för henne, men han är ju mkt lätt att sitta på iallafall.
Så nu söker jag fortfarande köpare t Elegido. En duktig tjej som är van vid känsliga hästar.
Idag är jag ensam hemma, Lars jobbar hela dgn. en jag har ridit mina hästar och nu ska jag ut och mocka.
Väntar på att Tana ska börja löpa, inte en tillstymmelse till det än dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar